Mar 6, 2014 / No comments

Tacos de inspiratie mexicana, umplutura freestyle




Azi profit de reteta de ieri, cassoni romagnoli http://mammalapasta.blogspot.it/2014/03/cassoni-romagnoli-un-fel-de-placinte.html , pentru a prezenta celebrele tortillas mexicane, care nu e altceva decat "painea" popoarelor din Anzi. In functie de felul in care sint inchise, pot fi tacos, burritos sau fajitas, insa toate sint tortillas si doar pronuntand cuvintul deja imi vin in minte Hemingway si John Steinbeck. Cel din imagine, pliat in doua, e un tacos. Burritos sint aceeasi tortillas cu aceeasi umplutura, sau alta, rulate precum clatitele, iar daca le pliem ca un triunghi, adica in doua, si apoi iar in doua, obtinem fajitas. Sint trei din numeroasele versiuni in care se pot umple celebrele tortillas.
Sint intr-un anume sens similare piadinei italiene, painii arabe, painii naan indiene si, de ce nu, turtelor romanesti facute pe plita. Practic, gasim variante de paine coapta in tigaie in lungul si latul planetei, oriunde graul face parte din alimentatia traditionala.
Multi dintre voi au mancat probabil tacos, sau surorile burritos, fajita. etc, probabil, in varianta europenizata, din faina de grau. Mexicanii le fac exclusiv din faina de porumb alb, care insa in Europa e destul de greu de reperat si in orice caz are costuri deloc neglijabile. Motiv pentru care ne inspiram de la ei cautand solutii de compromis. Eu am folosit un amestec, in culmea fericirii dupa ce am gasit la un magazin etnic faina de porumb alb din America de Sud.
In loc de faina de porumb alb, daca n-o puteti repera, se poate folosi cu succes un amestec de faina alba de panificatie 00 si faina de porumb normala (malai), care insa trebuie macinata foarte fin. Daca aveti si nu este foarte fina, o puteti macina inca o data prin mixer, masina de cafea etc. Important este ca granulele sa fie cat mai mici. Mai departe, procedam in linii mari ca si in reteta de cassoni, facem un aluat simplu cu toate ingredientele la un loc. Vom obtine niste tortillas pe care apoi le putem umple in multe feluri. Cel mai cunoscut condiment este chilli con carne, care nu e altceva decat amestec de carne tocata de vita si porc trecuta prin tigaie cu ceapa, usturoi, suc de rosii si mult chilli picant. Varianta mea e una strict personala, mie mi se pare reusita, cu mult mai putin chilli, mult mai economica si mai sanatoasa, asa ca nu ramane decat sa incercati si eventual modificati dupa propria preferinta sau sa preparati chilli con carne, dupa cum am explicat mai sus. In plus, aluatul il puteti conserva o noapte in frigider, deci puteti face o data si manca in doua seri consecutive, eventual cu doua tipuri de umplutura. O alta varianta e sa le faceti pe toate si ulterior le reincalziti usor cand le umpleti inainde de masa. Perfecte pentru o masa la birou sau o cina lejera.

1 portie considerabila:

75 g faina 00 pentru paine + 75 g faina de porumb foarte fina
1 lingura ulei de floarea soarelui
1 varf de cutit bicarbonat de sodiu
sare
circa 80 ml apa, in functie de tipul de faina

Cu ingredientele de mai sus faceti un aluat rapid framantandu-l nu mai mult de 5 minute, din care veti obtine o tortilla mare sau, daca preferati, doua mai mici. Cantitatea de apa din aluat depinde de faina folosita, fiecare faina se comporta diferit. Trebuie sa obtineti un aluat destul de moale, care se intinde bine in foi cu un sucitor, exact ca in reteta de cassoni romagnoli, aveti linkul mai sus. Inainte de a-i da forma, se lasa circa jumatate de ora acoperit.
Foilor le dati forma rotunda, grosime 2 mm, si le coaceti intr-o tigaie antiaderenta  la foc mic circa 2 minute pe fiecare parte, fara sa ungeti tigaia cu nimic. Rezultatul e asta:


Umplutura:

Eu am pus intr-una ceea ce vedeti in poza de mai jos, plus un ficat de pui taiat bucatele mici:


1 catel de usturoi
1/4 ceapa
1/2 morcov
2 bucati de ardei, rosu si galben
1 foaie de varza rosie
cateva ciuperci pleurotus
1 ficatel de pui, taiat marunt

Am inceput calind in 2 linguri ulei de floarea soarelui ceapa, usturoiul si morcovul, dupa circa 3 minute am adaugat ardeiul, varza, ciupercile, le-am mai calit impreuna alte 3 minute picurand o lingura de apa ca sa nu se arda, apoi pe final am adaugat ficatul, sare, ardei iute si piper, dupa inca 1 minut am stins focul. Rezultatul final:


Voi puteti face ce combinatii doriti, important e sa echilibrati bine diferitele gusturi de legume, sa adaugati putina carne si sa condimentati cu ardei iute, ca sa mentinem spiritul originar, chiar daca adaptam reteta.



Related Posts

No comments:

Post a Comment

Latest Posts

Instagram

Labels

mammalapasta@instagram - ca sa vedeti ce e nou